Pod koniec lat siedemdziesiątych, Åke Nordin – założyciel cieszącej się uznaniem, rozwijającej się szwedzkiej outdoorowej marki Fjällräven – przeczytał artykuł o problemach z kręgosłupem u uczniów w młodym wieku.
Powodem były ich ciężkie i nieporęczne plecaki. Jako że historia Fjällräven rozpoczęła się od produkcji plecaków trekkingowych, Åke postanowił stworzyć model, który sprawdzi się także w szkole.
Jego projekt opierał się na tych samych zasadach: funkcjonalności, trwałości i komfortu, które są stosowane w całym asortymencie marki – od spodni i kurtek, po namioty i śpiwory.
Kånken został wprowadzony na rynek w 1978 roku
I do dziś jest najbardziej kultowym produktem Fjällräven. Z biegiem lat rosła renoma marki jako producenta wysokiej jakości sprzętu outdoorowego, a wraz z nią popularność plecaków Kånken na całym świecie.
Powstały różne wersje tego charakterystycznego, kanciastego plecaka, rozszerzono paletę kolorów i dodano nowe materiały. Mimo to, każda kolejna wersja miała ten sam ponadczasowy design, uwielbiany od pierwszego dnia.
Kånken jest obecnie prawdziwym znakiem rozpoznawczym marki, noszonym przez ludzi w każdym wieku i z różnych środowisk. Dzięki szerokiej ofercie z tej rodziny produktów, każdy znajdzie coś w sam raz dla siebie.
Poznaj Kånken Art ’22
Free Horizon autorstwa Tekli Eveliny Severin
Kånken Art powstaje, gdy znani artyści wyrażają swój związek z naturą, używając plecaka
Kånken jako płótna.
Wiosną 2022 roku Fjällräven zaprezentował czwartą wersję tej limitowanej serii. Kånken Art ’22 został zaprojektowany przez Teklę Evelinę Severin, szwedzką kolorystkę, projektantkę i fotografkę. Jej projekt, „Free Horizon”, opiera się na liniach i przestrzeniach występujących w naturze, w szczególności tam, gdzie ląd i morze stykają się z niebem.
“Moim punktem wyjścia były linie i przestrzenie w naturze, a kolejnym krokiem – zbudowanie wokół nich kompozycji. Chciałam znaleźć coś długotrwałego, otwartego i przestrzennego. A co jest bardziej otwarte i stałe niż linia horyzontu, gdzie morze lub ląd styka się z niebem? Niby zawsze taka sama, a jednak ciągle się zmienia.
Jeśli chodzi o kolory, zainspirowały mnie ciepłe i słoneczne szerokości geograficzne, surowe klify archipelagów i rozświetlone pola maków skąpane w różowych zachodach słońca.
Mniejsze i większe detale współtworzą główną kompozycję i są ważnymi elementami całości, jednocześnie tworząc własne światy”.
Jeden procent ze sprzedaży produktów Kånken Art jest przekazywany bezpośrednio do Arctic Fox Initiative – inicjatywy, za pomocą której Fjällräven wspiera projekty mające na celu przede wszystkim ochronę przyrody.
Kånken Me to Kånken, który możesz spersonalizować
W 2021 roku Fjällräven uruchomił nową platformę, która pozwala każdemu miłośnikowi plecaków Kånken stworzyć model specjalnie dla siebie. Platforma daje fanom możliwość kreatywnego i jeszcze większego spersonalizowania ulubionego plecaka, by mogli wyrazić swoją kolorową osobowość, dopasować go do ulubionej kurtki lub po prostu poimprowizować.
Mając do wyboru 14 kolorów i 15 elementów z możliwością personalizacji, konfigurator online zapewnia nieskończoną liczbę kombinacji, co sprawia, że spotkanie kogoś z takim samym plecakiem Kånken Me jest praktycznie niemożliwe.
Kånken Me właśnie stał się mniejszy (w dobrym tego słowa znaczeniu): Przedstawiamy Kånken Me Mini
W lutym 2022 roku do platformy Kånken Me dodano możliwość personalizacji modelu Kånken Mini. Kånken Me Mini, młodszy brat oryginalnego Kånkena, oferuje taką samą gamę kolorów i elementów, które można dostosować do własnych preferencji. Po prostu jest o rozmiar mniejszy.
Eksperymentuj i baw się. Dopasuj każdy kolor z doskonałą precyzją lub całkowicie puść wodze fantazji. Podziel się linkiem z przyjacielem i twórzcie wspólnie, pracując na zmianę na tym samym projekcie. Realizuj swoje pomysły bez pośpiechu lub szybko, w kilka minut. Dzięki Kånken Me i Kånken Me Mini możliwości są nieograniczone.
Źródło: Publikacja sponsorowana