Reima, fińska marka odzieży dla dzieci wierzy, że aktywne dzieciństwo pomaga najmłodszym lepiej przygotować się do życia na planecie, która jest naszym domem i którą musimy chronić. Już 15 lipca marka zaprezentuje kolekcję będącą owocem współpracy z WWF i przeznaczy część dochodu z jej sprzedaży na rzecz ochrony przyrody.
Pochodząca z Finlandii marka Reima działa od 1944 roku i jest obecnie jednym ze światowych liderów na rynku zaawansowanej odzieży dla dzieci dostosowanej do każdych warunków klimatycznych. Produkty marki odzwierciedlają skandynawski sposób wychowania, umożliwiający najmłodszym aktywny rozwój i poznawanie otaczającego ich świata. Właśnie dlatego Reima stawia na wysokiej jakości odzież dla dzieci w każdym wieku, dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach.
Nowa kolekcja odzieży dla dzieci marki Reima wspiera działania WWF
Za każdy produkt z linii Reima x WWF zakupiony w okresie od 15 lipca do 31 grudnia 2022 r. Reima przekaże 2 euro na rzecz światowych działań WWF w zakresie ochrony środowiska. Całkowita kwota wsparcia – minimum 100 000 euro – zostanie opublikowana na stronie www.reima.com/wwf po zakończeniu kampanii.
Reima troszczy się o dzieci i ich przyszłość. Ochrona cennych zasobów naszej planety dla przyszłych pokoleń jest jednym z priorytetów marki, dlatego zdecydowała się ona na nawiązanie takiej współpracy.
„Bardzo cieszymy się, że możemy współpracować z WWF i podzielić się tą radosną, zrównoważoną kolekcją, której głównym bohaterem jest ryś! Kolekcja Reima x WWF to konkretne działanie pokazujące, jak bardzo my, Finowie, kochamy nasze lasy i jak ważna jest ochrona dzikiej przyrody i bioróżnorodności, pozwalając naszym dzieciom i młodzieży na swobodną zabawę na całym świecie – teraz, i w przyszłości” – Johanna Sarviharju, Chief Experience Officer marki Reima
„Misją WWF jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego i budowanie przyszłości, w której ludzie żyją w harmonii z naturą. Robimy to, co robimy, zarówno dla obecnych, jak i przyszłych pokoleń. Z tego powodu jesteśmy niezmiernie podekscytowani pierwszą współpracą z marką Reima, która spełnia wysokie standardy trwałości produktów i ochrony środowiska, do tego ma na celu wzbudzenie w dzieciach miłości do przebywania na łonie natury, a przy tym pomaga zbierać fundusze na działalność WWF w zakresie ochrony przyrody” – David Bloch, Corporate Partnership Director w WWF International
Ekologiczny design z fińskim rysiem w roli głównej
Inspiracją dla kolekcji Reima x WWF jest ryś, jedyny dziki kot żyjący w Finlandii: ciche, tajemnicze stworzenie, które unika kontaktu z ludźmi. To intrygujące zwierzę zainspirowało projektantów firmy Reima do stworzenia eleganckiej, klasycznej kolekcji dziecięcej, która z pewnością przetrwa próbę czasu.
„Wszyscy Finowie wiedzą, że w naszych lasach żyją rysie, ale są one tak płochliwe, że większość z nas nigdy nie będzie miała okazji zobaczyć ich w naturze. W modzie od dawna popularny jest wzór w panterkę, więc pomyśleliśmy, że odświeżającą odmianą będzie wprowadzenie naszych własnych cętek, wzorowanych na pięknym futrze rysia. Jest to podstawa kolekcji Reima x WWF, w ramach której zbierane są fundusze na ochronę środowiska naturalnego” – wyjaśnia Sari Perttunen, Dyrektor Kreatywna marki Reima.
Ponowne wykorzystanie ubrań to zdecydowanie najprostszy sposób na zmniejszenie ich wpływu na środowisko, a jak wiemy – dzieci dość szybko z nich wyrastają. Dlatego właśnie odzież marki Reima jest zawsze wykonana z myślą o trwałości i wysokiej jakości. Ponieważ zarówno wzory, jak i paleta kolorów w kolekcji Reima x WWF są ponadczasowe, ubrania te mogą być noszone przez kilkoro dzieci, znacznie dłużej, niż tylko przez pierwszy sezon od zakupu.
Mieszaj i łącz
Kolekcja Reima x WWF składa się z dziewięciu podstawowych elementów: lekkiej pikowanej kurtki z odpinanymi rękawami, ubrań z bawełnianego dżerseju i wygodnych trampek. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby do siebie pasowały i w dobrym stylu towarzyszyły dzieciom od lata, aż do jesieni, kiedy znów nastanie moment powrotu do nauki w szkole.
Poza uroczym niemowlęcym kombinezonem dostępnym w rozmiarach 92-116cm, wszystkie produkty dostępne są w rozmiarach 98/104 – 158/164, odpowiadających przeciętnej rozmiarówce dzieci w wieku od 3 do 14 lat.
Materiały o mniejszym wpływie na środowisko
Najnowsze badania wykazują, że wpływ przemysłu tekstylnego na naszą planetę jest związany głównie z produkcją materiałów włókienniczych. Projektanci marki Reima przy wybieraniu materiałów zawsze mają na uwadze czynniki środowiskowe.
Do produkcji kurtki wybrali poliester pochodzący w 100% z recyklingu, który ma znacznie mniejszy ślad węglowy, niż materiał pierwotny. Główne tkaniny i izolacja również pochodzą w 100% z recyklingu i posiadają certyfikat Bluesign®. Tak jak w przypadku wielu innych produktów marki, powierzchnia głównej tkaniny jest wykończona tak, by była hydrofobowa i nie zawiera środków fluorowęglowych*. Oczywistym wyborem była bawełna organiczna, ponieważ do jej produkcji nie używa się szkodliwych pestycydów ani herbicydów.
W cholewkach trampek zastosowano wytrzymałe konopie, a w przyczepnych podeszwach Vibram wykorzystano co najmniej 30% gumy pochodzącej z recyklingu.
Współpraca z fotografem przyrody Konstą Punkka
Główne zdjęcie kampanii promującej kolekcję Reima x WWF zostało wykonane przez Konstę Punkka, fińskiego fotografa przyrody, który zdobył rzeszę fanów dzięki swoim zdjęciom publikowanym w mediach społecznościowych. Podczas jej trwania wielbiciele fotografii będą mogli skorzystać z porad Konsty dotyczących fotografowania zwierząt i przyrody.
Ciekawostka: W chwili pisania tej informacji prasowej, pomimo wielu lat starań, Konsta wciąż nie zdołał wykonać portretu rysia! Zatem ten piękny kot nadal go fascynuje, tak samo jak zafascynował i zainspirował projektantów marki Reima.
Reima to wiodąca na świecie marka odzieży sportowej dla dzieci. Założona w Finlandii w 1944 roku firma zatrudnia ponad 400 osób. W 2021 r. obroty firmy wyniosły 147 mln euro. Produkty Reima są dostępne w ponad 50 krajach. Misją marki jest przygotowanie następnych pokoleń szczęśliwych, aktywnych dzieci, na nadchodzący świat. Nasze zasady projektowania to innowacyjność, funkcjonalność, zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i świeży fiński design. Odzież została zatwierdzona przez najtrudniejszych testerów świata: dzieci.
Więcej na temat tej specjalnej kolekcji można przeczytać tu: www.reima.com/wwf
Źródło: Publikacja sponsorowana