Lionelo przechodzi rebranding

Lionelo, marka tworząca artykuły dla dzieci, po blisko 8. latach na rynku wprowadza nowy logotyp i system identyfikacji wizualnej. Jak tłumaczy zarząd spółki „rebranding jest odpowiedzią na potrzebę wzmocnienia pozycji marki, przesunięcia środka ciężkości w komunikacji na potrzeby rodziców oraz stałego podnoszenia jakości produktów”. Zmiany są częścią większej strategii i planów rozwoju firmy na najbliższe lata.

Ubiegły rok był dla marki Lionelo przełomowy. W 2020 roku podjęto decyzję o rebrandingu, co zaowocowało nie tylko modyfikacją logotypu i opracowaniem nowej identyfikacji graficznej, ale także wdrożeniem nowej strony internetowej. Proces odświeżenia wizerunku dobiega końca, a marka już może pochwalić się jego rezultatami. – Rebranding Lionelo stanowi zwieńczenie podejmowanych przez nas działań związanych z podnoszeniem jakości produktów, dzięki czemu marka weszła w kolejny etap rozwoju. Zdecydowaliśmy się na modyfikację dotychczasowego wizerunku i zaprezentowanie nowego oblicza, które lepiej odpowiada na potrzeby naszych klientów – mówi Marcin Baranowski, CEO Brandline Group.

Gdzie ukrył się sympatyczny lew?

W okresie dorastania marki Lionelo jej wizerunek godnie reprezentował rysunkowy lew z czerwoną grzywą. – Przyniósł nam wiele radości i dobrych wspomnień, jednak lata doświadczeń na rynku artykułów dziecięcych, lepsze zrozumienie potrzeb klientów, a także przesunięcie uwagi ze sfery indywidualnych wymagań na jakość relacji międzyludzkich spowodowały, że dojrzeliśmy. Dlatego zdecydowaliśmy się pokazać, co powyższe zmiany dla nas oznaczają – wyjaśnia Maria Libera, Brand Manager Lionelo.

Nowoczesna forma logotypu została opracowana wewnętrznie w Brandline Group. Minimalistyczne nawiązanie do symbolicznej głowy lwa widzianej z profilu wpisuje się w nurt ponadczasowego projektowania. Prostota i jasność przekazu są skutecznym kanałem docierania do potencjalnych klientów marki. Sezonowe trendy znikają bardzo szybko, a minimalistyczne projekty doskonale sprawdzą się w każdym aspekcie identyfikacji wizualnej, również brandu dziecięcego.

Made by parents

Integralną częścią logotypu i kolejną zmianą jest claim, który odwraca perspektywę i akcentuje rolę rodziców w procesie powstawania Lionelo. – Zawsze projektowaliśmy i tworzyliśmy produkty z myślą o najmłodszych. I choć troska o dziecko, potrzeba opieki i poczucia bezpieczeństwa nadal są dla nas najważniejsze, obecnie zwracamy dodatkową uwagę na potrzeby rodziców. Chcemy, by mieli pewność, że produkty przez nas tworzone są bezpieczne i wygodne w użyciu, zarówno dla pociech, jak i ich samych. Zmiany wizerunku marki i komunikacji potwierdzają obrany kierunek rozwoju, a sama kampania i stałe podnoszenie jakości naszych produktów sprawi, że życie rodziców stanie się łatwiejsze – podkreśla Maria Libera.

Wraz z nowym hasłem, idea Made by parents została przetransferowana na inne pola i nośniki komunikacji. W oparciu o nią powstał najnowszy spot wizerunkowy marki Lionelo.

– Od teraz w komunikacji z klientem to właśnie na ową „codzienność” będziemy kłaść największy nacisk. Życie z maluchem jest wyzwaniem i my, jako rodzice, zdajemy sobie z tego sprawę najlepiej. To wymagająca, ale satysfakcjonująca droga, która jest źródłem wielu pozytywnych emocji, co chcemy podkreślić poprzez nasz manifest – dodaje Maciej Sitek, Head of Marketing Brandline Group.
Manifest marki skupia się na prawdziwym, nieprzekoloryzowanym życiu młodych rodziców, którym Lionelo towarzyszy i pomaga na co dzień. Spot wizerunkowy propaguje wartości wpisujące się w DNA brandu.

– Film jest głównym nośnikiem idei “Made by parents” i swoistym katalizatorem angażujących działań w digitalu i mediach własnych. Wraz z premierą pojawiła się też nowa strona www, odświeżone zostały działania na Facebooku i Instagramie, a na kanale Youtube znajdą się modyfikacje samego manifestu. Lionelo planuje również współpracę z influencerami oraz inne niestandardowe działania – reasumuje Maciej Sitek.

Kampania rozpocznie się 28 czerwca i będzie trwała aż do końca 2021 roku. Swoim zasięgiem obejmie głównie internet. Wsparcie zapewnią bannery, komunikacja w social mediach oraz prasa. Za przygotowanie big idea i strategię kampanii, koncepcję manifestu i nadzór kreatywny oraz KV i materiały digitalowe odpowiedzialna jest agencja Pomarańcza, za produkcję spotu i przygotowanie sesji zdjęciowej zespół marki Lionelo, za reżyserię Łukasz Korczak, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się butik mediowy Milco.

Plany na przyszłość

Nowy logotyp, claim, identyfikacja wizualna, a także atrakcyjna prezentacja produktów na odświeżonej stronie lionelo.com, wraz z precyzyjnym filtrowaniem artykułów dostosowanych do potrzeb użytkowników, już znajdują uznanie wśród klientów marki. Jak informują przedstawiciele grupy, to tylko początek większych zmian rozłożonych w czasie.

Źródło: Publikacja sponsorowana

Podeślij produkt lub artykuł do przyjaciela: